Державний навчальний заклад
"Полтавський центр професійно - технічної освіти"

СТОРІНКА СОЦІАЛЬНОГО ПЕДАГОГА

СОЦІАЛЬНИЙ ПЕДАГОГ – це педагогічний працівник, основна мета роботи якого полягає у забезпеченні соціально-правового захисту здобувачів освіти та попередженні впливу негативних соціальних чинників на формування та розвиток особистості підлітка.

НОРМАТИВНІ ДОКУМЕНТИ:

НАПРЯМКИ ДІЯЛЬНОСТІ СОЦІАЛЬНОГО ПЕДАГОГА:

СОЦІАЛЬНИЙ ПЕДАГОГ:

  • Здійснює соціально-педагогічний супровід дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей з особливими освітніми потребами, дітей з багатодітних та малозабезпечених сімей з метою попередження безпритульності, бездоглядності та випадків усіх форм домашнього насильства над дітьми.
  • Сприяє захисту прав учнів.
  • Бере участь у виховній роботі з питань профілактики появи негативних форм поведінки у неповнолітніх, пропаганди здорового способу життя.
  • Проводить просвітницьку роботу з батьками або особами, що їх замінюють (індивідуальні бесіди та консультації).
  • Є посередником між Центром, сім’єю, державними установами по захисту прав дітей та громадськістю; бере участь в організації їх взаємодії з метою створення умов для нормального розвитку дітей і підлітків.
  • Сприяє соціалізації здобувачів освіти в нових для них умовах навчання.
  • Веде відповідну документацію та статистичну звітність за результатами роботи у навчальному закладі.

У ЯКИХ ВИПАДКАХ ТИ МОЖЕШ ЗВЕРТАТИСЯ ДО СОЦІАЛЬНОГО ПЕДАГОГА?

  • Якщо у Твоїй родині є проблеми, які Тебе постійно турбують, заважають нормально вчитися та відчувати себе щасливим.
  • Якщо хтось примушує Тебе до вчинків, що суперечать нормам моралі, пригнічують Твою гідність, а Ти не знаєш як себе поводити у такій ситуації.
  • Якщо Ти відчуваєш, що Тобі потрібна допомога лікаря або юриста, проте не наважуєшся звертатися до батьків.
  • І просто коли Тобі здається, що всі інші відвернулися від Тебе і ніхто тебе вже не зрозуміє…

РЕКОМЕНДАЦІЇ СОЦІАЛЬНОГО ПЕДАГОГА БАТЬКАМ ПІДЛІТКІВ, СХИЛЬНИХ ДО ПРАВОПОРУШЕНЬ

  • Намагайтеся бути завжди позитивним прикладом для своєї дитини, законослухняним громадянином своєї країни.
  • З молодшого віку прищеплюйте дітям повагу до закону, прав людини.
  • Проявляйте витримку, терпіння під час спілкування з дитиною, обговорення його протиправних вчинків (дій).
  • Шляхом переконання, створення гідних та цікавих життєвих перспектив сприяйте виникненню у підлітків прагнення до законослухняності, вибору гідних друзів, дозвілля.
  • Відмовтеся від постійних повчань, не закріплюйте у підлітків негативної оцінки своїх вчинків.
  • Не нав’язливо здійснюйте систематичний контроль за життєдіяльністю підлітка.
  • В процесі необхідного перевиховання змінюйте обставини в сім’ї, звичні форми поведінки, спілкування, контролю та інше з дитиною та поміж дорослими.
  • Сприяйте особистісному зростанню дитини.
  • Висловлюйте йому свою довіру, схвалюйте його досягнення, виробляйте вміння не тільки підкорятися, а й командувати.

РЕКОМЕНДАЦІЇ СОЦІАЛЬНОГО ПЕДАГОГА БАТЬКАМ, ЩО МАЮТЬ АГРЕСИВНИХ ДІТЕЙ

При взаємодії з агресивною дитиною:

  • Приймайте дитину такою, яка вона є;
  • Висувайте до дитини свої вимоги, враховуйте не свої бажання, а її можливості;
  • Розширюйте кругозір дитини;
  • Включайте дитину до спільної діяльності, підкреслюючи її значимість у виконуваній справі;
  • Ігноруйте легкі прояви агресивності, не фіксуйте на них увагу оточуючих.

Боротися з агресивністю потрібно терпінням, поясненням та заохоченням.

РЕКОМЕНДАЦІЇ СОЦІАЛЬНОГО ПЕДАГОГА ПІДЛІТКАМ

  • Намагайся ставитись до інших людей так, як бажаєш, щоб ставились до тебе.
  • Дотримуйся норм законів і моралі в сім’ї та суспільстві.
  • Формуй в собі позитивні потреби і погляди. Пам’ятай, що егоїзм і слабовілля прирікають тебе на асоціальні вчинки.
  • Не уникай ритмічної і напруженої трудової діяльності. Знаходь собі діло (роботу), яке дає змогу проявити себе та самоствердитися.
  • Намагайся уникати компаній, спроможних змінити тебе, твій світогляд, які можуть утягнути тебе в злочинний світ.
  • Учись знаходити в собі найкращі якості, завжди спирайся на свою гідність: почуття особистої гідності – основа поваги до іншої людини.
  • Сформулюй для себе найближчі і подальші життєві цілі – це могутній фактор твого розвитку.
  • Не прагни до самотності, не занурюйся в себе під час усвідомлення своїх неправомірних вчинків (дій). Обери собі друга з кола близьких тобі людей, який завжди буде готовий надати тобі допомогу.
  • Люби себе будь-якого. Формуй в собі позитивну самооцінку, вчись володіти собою, стримуватися. Не давай волю своїм природним реакціям, вчись виражати емоції достойним чином.

РЕКОМЕНДАЦІЇ СОЦІАЛЬНОГО ПЕДАГОГА ПІДЛІТКАМ ЩОДО УНИКНЕННЯ КОНФЛІКТІВ

  • Не розмовляйте одразу з людиною, яка знаходиться в збудженому стані.
  • Перед тим, як сказати про якусь неприємність, подивіться на це очима опонента.
  • Не приховуйте свого доброго ставлення до людини, висловлюйте схвалення його вчинкам.
  • Змушуйте себе мовчати, коли вас залучають до дрібних сварок.
  • Навчайтеся поводити себе гідно, говорити спокійно, ввічливо, доброзичливо з оточуючими, поважайте гідність інших.
  • Якщо ви розумієте, що помиляєтеся в своїх думках, вчинках, визнайте це одразу.

ПРАКТИЧНІ ПОРАДИ СОЦІАЛЬНОГО ПЕДАГОГА ЗДОБУВАЧАМ ОСВІТИ ТА БАТЬКАМ ПО ОРГАНІЗАЦІЇ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ:

  • День не має перетворюватись на суцільне виконання домашніх завдань. Підлітки і без того відчувають себе незрозуміло за що покараними під час карантину, і нам важливо, аби навчання не асоціювалось із додатковим покаранням.
  • У дитини, яка вчиться вдома, має бути окрема територія. Ми всі зараз змушені жити і працювати разом на невеличкій території, і це час перегляду кордонів кожної людини – неважливо, великої чи маленької – і поваги до цих кордонів. Це час, коли батьки вчаться стукати, перш ніж увійти в кімнату підлітка, якщо вони не робили цього раніше. Час, коли дитина вчиться не підходити без нагальної потреби до мами, яка працює з дому.
  • Треба слідкувати, щоб дитина будь-якого віку робила перерви – і краще, якщо ми зупинимо її трохи раніше, ніж вона втомиться.
  • Відчиняйте вікна, провітрюйте, дбайте про свіже повітря під час навчання дитини. Чим менше повітря, тим гірші результати навчання.
  • Часто, коли підліток бачить велику кількість завдань (більше 8), у нього природно починається паніка і легше взагалі закрити месенджер. Наше завдання – допомогти структурувати підхід до навчання. Буквально скласти план: ти починаєш робити оце, потім – це. Також – розбивати велике завдання на маленькі частини. Це стосується всіх дітей. Загалом старші здобувачі освіти вже вміють це робити самостійно, але якщо підліток у стані тривоги – розфокусований, погляд відсторонений, відсутній, хапається то за одне, то за інше – йому треба допомогти.
  • Якщо ми бачимо, що наша дитина – вмотивована і відповідальна, нам треба слідкувати, щоб вона відпочивала і перемикалась на різні види діяльності. У таких дітей може бути більша, ніж зазвичай, потреба в комп’ютерних іграх, де скидається напруга. Ідеально, якщо є правило: наприклад, дитина 40 хвилин грає на комп’ютері, а потім робить 20 присідань або іншу фізичну вправу. Треба, щоб ми вмикали тіло, тому що йому зараз не вистачає уваги.

Help24 – незалежний портал безкоштовних онлайн послуг для представників ключових груп.

Безкоштовно отримайте консультацію лікаря, психолога або юриста, подбайте про особисту безпеку та замовите НеІрВох або запишіться до онлайн груп підтримки